Sunday, June 1, 2008



SAJAK-SAJAK KUKIRIM KE ALAMATMU

aku berangan
punya magis
aku ambil dunia
untuk tali lehermu

aku abaikan sengaja
soalan-soalan yang berlari
jalan kita masih panjang
dan kau menangis

aku susun jeriji
mengelilingi matahari
aku sapu langit
jadi coklat pekat
awanpun bertakhta
paling atas dari cuaca

aku kirimkan
sajak-sajak basah
yang pecah dalam kepala
kerana keterpaksaan
kau kembalikan
padaku

katamu jika sampai
kau temui aku
sungguh mirip
mimpi buruk
itulah menurutmu

selamanya
berhenti akan
sajak-sajak ini
jadi benar












2 comments:

azlishukri said...

sajak ini amat saya suka..susunan kata yang penuh makna..hantarkan lah ke majalah Dewan Sastera..

farid said...

Sdra Azli
Terima kasih. Saya terharu. Menulis sajak-sajak ini hanya sekadar himpunan sendiri..paperless gitu.

Saya perlu kumpulkan keyakinan diri dulu untuk melangkah jauh dan luas daripada lingkungan blog ini.

Kebanyakan tulisan di blog sdra, saya setuju... :)